Veelgestelde vragen

Hoelang is jullie levertijd?

Wij streven ernaar om binnen 1-2 werkdagen de bestelling te verwerken en te verzenden.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Dit kan helaas niet meer als de order al in behandeling is genomen en waarschijnlijk al is verzonden. Je kunt de order alleen telefonisch annuleren (mits dit nog niet is verwerkt) en dan een nieuwe bestelling plaatsen. Items toevoegen is helaas niet mogelijk. Bij elke nieuwe order moet namelijk een nieuw betaalverzoek vanuit het systeem worden aangemaakt wat is gekoppeld met de verzending. En anders betaal je meerdere keren verzendkosten. Vandaar dat het geannuleerd moet worden en er dan een nieuwe order geplaatst moet worden.

Ik heb nog geen bevestigingsmail ontvangen?

De bevestigingsmail kan soms helaas in de spam van de mail belanden. Het kan ook voorkomen dat je e-mailadres niet goed is ingevuld, waardoor je geen update-mails ontvangt. Check dit goed tijdens het bestelproces. Wanneer je daadwerkelijk geen bevestigingsmail hebt ontvangen maar het bedrag wel van je bankrekening is afgeschreven, betekent het dat wij de bestelling hebben ontvangen. De bestelling is goed doorgekomen in het systeem en wij gaan hiermee aan de slag. Het ordernummer is te vinden op je bankafschrift. Mocht je hier toch echt over twijfelen? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Is het mogelijk via de webshop aankopen te doen en deze op te halen?

Nee, deze optie is niet mogelijk. Het is alleen mogelijk om een bestelling te plaatsen via onze webshop zodat wij dit kunnen inpakken en versturen. 

Als de winkel geopend is kan je de winkel bellen voor reserveringen vanuit de winkelvoorraad. Zij houden het item dan een paar uurtjes voor je apart. 

De winkel staat los van de webshop. Dus heb je het telefonisch in de winkel besteld, dan staat het in de winkel.

Waarom moet ik bezorgkosten betalen?

Wanneer je een bestelling plaatst via de webshop wordt er een pakketdienst ingehuurd om te orders op te halen en te verwerken. Deze rekent hier kosten voor. Wij huren hiervoor DHL in. Het pakket gaat eerst naar een sorteercentrum in Zuid-Holland, dan naar een sorteercentrum in uw provincie, dan naar uw huisadres. 

Hoelang duurt het voordat ik mijn track & trace link krijg?

Het pakket wordt ingescand in het sorteercentrum van de Post. De e-mail met de track & trace link wordt dan automatisch verstuurd zodra dit daar is verwerkt.

Hoe retourneer ik mijn pakket?

 Stuur je pakket binnen de retourtermijn van 14 dagen en volg eerst de instructies op de aangeleverde pakbon:

1.Zorg ervoor dat de bestaande sticker niet meer op het pakket zit.
2. Zorg dat wij kunnen zien wie de afzender is van het pakket. Voeg jouw pakbon toe.
3. Plak een A4 met ons retour adres op het pakket. [retouradres: Lambertusstraat 60-B 3062 WJ Rotterdam]
4. Breng je retourpakket naar bijvoorbeeld een POST NL punt en reken het retourpakket af. Een bezorgdienst inhuren kost in Nederland ongeveer €7,25 per pakket.
5. LET OP: Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden als een retourpakket niet bezorgd is bij ons of het pakket kwijt is.

Retouradres:
LOF Boutique
Lambertusstraat 60-B
3062 WJ Rotterdam

 Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Als de track & trace van het retourpakket aangeeft dat het bij ons bezorgd is, kan het 14 werkdagen duren voordat dit bij ons verwerkt is. Als het retourpakket bij ons verwerkt is, wordt aankoopbedrag inclusief de verzendkosten binnen 5-7 werkdagen teruggestort op de rekening van de bank- of creditcardmaatschappij, welke is gebruikt tijdens het plaatsen van de originele bestelling. Indien je een deel van de bestelling houdt, krijg je alleen het aankoopbedrag van het (de) geretourneerde artikel(en) terug, niet de verzendkosten.

Te laat retourneren wegens Corona:

 Mocht je vanwege het Corona-virus of een thuis-quarantaine het artikel niet op tijd kunnen terugsturen, en kan iemand anders dit ook niet voor je doen, licht ons dan a.u.b. in tijdens deze periode en binnen de geldige retourtermijn. Dan zijn wij vooraf op de hoogte en hebben wij hier uiteraard begrip voor.

Als jullie een gratis verzendingscode aanbieden, geldt dit dan ook retour?

Met een gratis zending, betalen wij de bezorger op de heenweg t.w.v. €7,25. Bij een eventueel retour vergoeden wij niet de terugweg. Om deze kosten te voorkomen kan je ons het beste bellen voor maatadvies, anders is het zonde.

Hoe kan ik mijn artikel ruilen?

Dit is niet mogelijk. Als je een andere maat nodig hebt van een item, dien je een nieuwe bestelling op de webshop te plaatsen.

Ik heb een defect item ontvangen, wat nu?

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent je verplicht om binnen twee maanden na constatering van gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorgdragen voor reparatie of vervanging. Wij geven geen garantie op knopen, kralen of stenen.

Waarom is alles zo snel uitverkocht?

Wij zitten in wat ze noemen pronto moda, de ‘snelle handel’. Snelle items & musthaves die elkaar in rap tempo opvolgen met kleine producties (100-200 stuks, i.p.v. duizenden).

Kortom: wekelijks ontzettend veel nieuwe ‘kleinere’ collecties, maar dus wel vaak op=op! Maar de week erna begint dit proces weer opnieuw ;)).

Hoe vaak hebben jullie een nieuwe collectie?

Dit is ongeveer 3 keer per week, maar het is nu iets lastiger om items te verkrijgen vanwege de vele lockdowns.

Maar jullie kennen ons: wij zitten er bovenop en doen onze uiterste best de allerleukste nieuwste fashion items voor jullie te verkrijgen!

Komt het artikel nog binnen?

Meld je aan voor de waitlist. Mocht het item weer komen, of een retour terugkomt, krijgt iedereen die zich heeft aangemeld daarvan bericht.

Hoe kan het dat mijn order nog niet binnen is bij jullie? 

Soms verwachten wij een vracht de volgende dag. Na bevestiging hogen wij het artikel alvast op waardoor dit online wel op voorraad staat, maar dit kan helaas wel eens vertraagd worden. Wij stellen hiervan iedereen op de hoogte. Maar houdt rekening met een levertijd van een week. 

Wat is het verschil tussen de wishlist & waitlist?

De wishlist is het hartje bij het artikel dat je aanklikt en dan slaat het systeem dit op bij jouw account. Je kan dan altijd bij je account jouw favorieten/de hartjes terugkijken!

De waitlist is wanneer een artikel is uitverkocht, maar je graag een e-mail wilt ontvangen over de updates. Je gaat dan op onze website naar het artikel, klik je uitverkochte maat aan en laat je e-mail achter in het kader.

Wat is een pre-order?

Een pre-order is een extra optie en service voor onze klanten.

Wanneer er veel vraag is naar een artikel, krijgen wij vaak de vraag of het weer op voorraad komt en al gereserveerd kan worden om zeker te zijn van het item. Als dit na contact met onze leverancier kan, bieden wij een “pre-order” aan. Deze hot items zijn niet direct leverbaar, maar de voorraad die komt, kan je alvast bestellen. Ook hier geldt dan op=op. Bij het artikel geven wij de verwachte levertijd aan, maar dit is nooit 100% zeker. Soms zijn er omstandigheden qua stof of kleur of te lange productietijden dat het toch niet is gelukt. Uiteraard storten wij dan het bedrag terug.

Pre-orders blijven een reservering en een lastig (voor ons stressvol) proces waarin wij zo afhankelijk zijn van anderen, dat wij heel graag willen dat het lukt, maar dit niet 100% kunnen garanderen.

Het item wat ik besteld heb is nu in de sale, krijg ik de overige kosten terug?

Ik heb deze week een item besteld wat nu in de Sale is, wat nu?
Helaas gaat de Sale in op een bepaalde datum en geldt dit vanaf die datum en niet met terugwerkende kracht.

Mag je sale items retourneren? 

Je mag sale items altijd retourneren wanneer ze niet seizoensgebonden zijn, het geen ongebruikelijke sale is of het sale is vanaf 50% korting omdat dit qua eventuele retourkosten niet haalbaar is. Wij geven dit aan op de sale-pagina en/of social media wanneer sale items niet retour mogen.

Telefonische bereikbaarheid
De webshop is dagelijks tussen 10:00-12:00 uur bereikbaar.
De winkel is tijdens de werkdagen in z’n geheel telefonisch bereikbaar voor vragen & reserveringen vanuit de winkelvoorraad.

Bereikbaarheid per mail
Wij hebben online bij ‘contact’ een invulformulier voor jullie. Binnen 2 werkdagen wordt je beantwoord.

Bereikbaarheid via Instagram
Wij doen onze best de inbox berichten binnen een paar uur tot maximaal een werkdag te beantwoorden. Soms is het alleen zo druk op Instagram en staat onze inbox vol leuke berichten & vragen over de collectie dat het iets langer duurt. Voor dringende vragen over orders/betalingen/terugbetalingen adviseren wij je om ons te bellen of te mailen.

Ik zie dat jullie online zijn op Instagram en filmpjes plaatsen maar waarom reageren jullie niet?

Het team wat stories en foto’s post, is niet het team dat alle mails en DM’s beantwoordt. Dat gebeurt door ons kantoor, vandaar dat ‘s-avonds tijdens het posten nog niet geantwoord wordt.

Is er 1 afdeling?

Nee wij hebben meerdere afdelingen. Dus het kan zijn dat je niet dezelfde persoon spreekt. Wij hebben sowieso een winkel-team, webshop-team en shoot-team.

Bereikbaarheid met het OV: 

Onze winkel is goed bereikbaar en zitten vlak bij het centrum van Rotterdam, vooral dicht bij de Meent. Bij ons in de zijstraat ligt direct Metrostation Voorschoterlaan, op 1 minuut loopafstand.

Parkeren:

Bij ons zijn diverse straten en zijstraten met parkeerplaatsen. Ook zit onder de AH een grote overdekte parkeergarage, dit ligt aan het begin van onze winkelstraat.

Kan ik items uit de winkel reserveren?

Klopt je kan ons bellen om items apart te zetten voor wat uurtjes of een dag. Let er wel op dat de voorraden van de winkel en webshop gescheiden zijn, dus er zitten verschillen daarin. De winkel kan alleen items apart zetten vanuit de beschikbare winkelvoorraad. Is een item in de winkel uitverkocht, maar nog wel online beschikbaar dan kan je het item online bestellen.

Wordt er ook vanuit de winkel verstuurd?

Nee, daar is de webshop voor. De winkel verzend niet. Bij reserveringen in de winkel geldt ook ophalen in de winkel.

Is de voorraad van de webshop hetzelfde als de winkel?

De voorraad is gescheiden, omdat anders alles via de webshop wordt verkocht en er weinig overblijft voor onze winkel bezoekers. Vandaar dat wanneer iets online uitverkocht is, dit nog wel beschikbaar kan zijn in de winkel. De winkel kan geen items opsturen middels een tikkie. Opsturen en bestellen gaat enkel via de webshop. Je kan vooraf de winkel bellen of het item voorradig is en dan leggen zij dit 1-2 uurtjes apart voor je.

Hoe valt one size?

One size items vallen elke keer anders, sommige one size items vallen van maat XS tot M en andere weer van maat S tot L. Let dus altijd op ons advies wat wij op Instagram en/of bij het item zetten op de website.

Hoe lang zijn jullie?

Jade en Lucinde zijn ongeveer 1.68 m.

Carla en Kim zijn beide 1.73 m.

Hoe valt jullie kleding?

Kijk hiervoor op de website, bij elk item staat een maatbeschrijving, ook als het item kleiner of groter valt. Maar mocht je vragen hebben bel of DM ons ;). Items korter maken kan altijd, langer maken natuurlijk niet.

Mag ik zomaar jullie foto’s en teksten gebruiken?

Nee, zowel de modelfoto’s als productfoto’s en teksten worden door ons zelf gemaakt en zijn onze eigendommen. Wij hebben hier mensen fulltime voor in dienst.

Volgens de Nederlandse wetgeving en het auteursrecht/portretrecht is het niet toegestaan zonder toestemming werk van anderen te gebruiken. Doe je dit wel, dan overtreed je de wet en riskeer je een boete (tot €100 per dag per foto). Advocaten hebben hier een zoeksysteem voor!

Waarom kan ik jullie niet meer zien op Instagram of Facebook?

Wij hebben een beleid voor onze social media kanalen. Wanneer je bijvoorbeeld scheldt of je misdraagt (ongepast gedrag) of reclame maakt voor jezelf of anderen, kunnen wij je toegang ontzeggen voor onze kanalen (blokkeren). Wij willen graag een prettige, positieve en veilige omgeving creëren.

Hoelang zitten jullie al in de mode?

In augustus 2021 alweer 10 jaar!! Als de corona maatregelen het toelaten geeft ons familiebedrijf een groot feest!!

Hebben jullie online cadeaubonnen als iemand bijvoorbeeld jarig is?

Jazeker: je kunt je vriendinnen digitaal verrassen met een giftcard, zodat ze lekker online kunnen shoppen!! Deze kan je via onze webshop eenvoudig bestellen met een bedrag naar keuze.

Wat is jullie motto?

De allerrrrrleukste fashion items te verkrijgen die er zijn!! En mooie foto’s, filmpjes, stories maken voor jullie!! Ook stoppen wij veel tijd in onze grafische ontwerpen en in een mooie, goedwerkende website :).

Waar kan ik de items aan zien en jullie filmpjes terugzien?

Op de website vind je onze modellen met bijna alle items aan op de foto. Ook hebben wij op Instagram bij onze “Highlights” recente filmpjes opgeslagen :).