Veelgestelde vragen
Hoelang is jullie levertijd?
Onze levertijd is 1-2 dagen. Bestel je in het weekend of in de avond, dan word je bestelling de volgende werkdag verwerkt en verzonden.
Welke verzend opties bieden jullie?
Je kunt bij ons op 3 manieren een bestelling laten leveren. Je kunt het gratis afhalen bij onze webshop, kiezen voor een thuislevering via DHL, of kiezen voor het ophalen bij een DHL servicepunt. De gewenste levering kan gekozen worden tijdens het bestelproces.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Dit kan helaas niet meer als de order al in behandeling is genomen en waarschijnlijk al is verzonden. Je kunt de order alleen telefonisch annuleren (mits dit nog niet is verwerkt) en dan een nieuwe bestelling plaatsen. Items toevoegen is helaas niet mogelijk. Bij elke nieuwe order moet namelijk een nieuw betaalverzoek vanuit het systeem worden aangemaakt wat is gekoppeld met de verzending. En anders betaal je meerdere keren verzendkosten. Vandaar dat het geannuleerd moet worden en er dan een nieuwe order geplaatst moet worden.
Ik heb nog geen bevestigingsmail of track & trace ontvangen?
De bevestigingsmail kan helaas soms in de spam van de mail belanden. Het kan ook voorkomen dat je je e-mailadres niet goed hebt ingevuld. Check dit goed tijdens het bestelproces. Wanneer je daadwerkelijk geen bevestigingsmail hebt ontvangen, maar het bedrag wel van je bankrekening is afgeschreven, betekent het dat wij de bestelling hebben ontvangen. De bestelling is dan goed doorgekomen in het systeem en wij gaan hiermee aan de slag. Het ordernummer is te vinden op je bankafschrift. Mocht je hier toch echt over twijfelen? Neem dan telefonisch contact met ons op.
Indien de T&T code (track&trace) na een paar dagen nog niet hebt ontvangen stuur ons dan een e-mail.
Is het mogelijk via de webshop aankopen te doen en deze op te halen?
Het is zeker mogelijk om je bestelling op te halen. Dit kan van maandag t/m vrijdag tussen 12:00-17:00 uur. Het adres van het ophaalpunt is Lambertusstraat 60B. Dit ligt in de zijstraat van de winkel. Let op: bij een pre-order kan dit afwijken.
Let op: Jouw order kun je afhalen nadat je een bevestigingsmail hebt ontvangen, dat je pakket klaar ligt. Is er spoed? Bel dan met de webshop: 010-4146149 (toets 2) of stuur ons een berichtje via Instagram, dan geven wij dit voorrang en lukt het ons binnen 1 uur.
Waarom moet ik bezorgkosten betalen?
Wanneer je kiest om je bestelling niet op te halen, maar hem graag wil laten bezorgen op jouw huisadres, wordt er een pakketdienst ingehuurd. Hier rekenen zij kosten voor. Wij huren hiervoor DHL in. Het pakket gaat eerst naar een sorteercentrum in Zuid-Holland, dan naar een sorteercentrum in jouw provincie, dan naar jouw huisadres. Voor deze reis rekenen zij kosten. Je kan er ook voor kiezen om het pakket gratis bij ons op te halen.
Hoelang duurt het voordat ik mijn track & trace link krijg?
Het pakket wordt ingescand in het sorteercentrum van DHL. De e-mail met de track & trace link wordt dan automatisch verstuurd via DHL zodra dit daar is verwerkt. Wij zelf hebben geen scanners en kunnen geen T&T codes aanmaken.
Hoe retourneer ik mijn pakket?
Optie 1: Gratis afgeven bij onze webshop in een dichte zak met jouw pakbon (zodat wij de afzender zien), binnen 14 dagen.
Optie 2 : Stuur je pakket op binnen de retourtermijn van 14 dagen en volg eerst de instructies op de meegeleverde pakbon:
Stop de items die je wilt retourneren in de originele verpakking, ongedragen met de kaartjes eraan in een verzendzak. Er zit een retourstrip op onze verzendzakken.
Zorg ervoor dat er geen andere sticker of adres op jouw pakket zit (anders kan het niet aankomen).
Zorg ervoor dat wij kunnen zien wie de afzender is. Voeg jouw (ingevulde) pakbon/retourformulier toe. Pakbon/retourformulier kwijt? Dan vind je HIER het formulier dat bij het pakket toegevoegd moet worden.
Plak een A4 met ons retouradres op het pakket. [retouradres: Lambertusstraat 60-B te 3062 WJ Rotterdam]
Breng je retourpakket naar bijvoorbeeld een PostNL punt en reken het retourpakket af. Een bezorgdienst inhuren kost in Nederland ongeveer €6,95 per pakket.
LET OP: Wij vergoeden geen retourkosten en kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden als een retourpakket niet bezorgd is bij ons of dat het pakket kwijt is.
Retouradres:
LOF Boutique
Lambertusstraat 60-B
3062 WJ Rotterdam
Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Als de track & trace van het retourpakket aangeeft dat het bij ons bezorgd is, duurt het gemiddeld 4-6 dagen voordat dit bij ons verwerkt is. Wij hebben geen scanners dus je krijgt geen bericht bij aankomst, pas na verwerking. Je ontvangt dan een e-mail en het aankoopbedrag wordt binnen enkele dagen teruggestort op de rekening van de bank- of creditcardmaatschappij, welke is gebruikt tijdens het plaatsen van de originele bestelling. Let op: wij betalen terug via MolliePayments, je kan in de beschrijving LOF zien staan.
Te laat retourneren:
Mocht je het artikel niet op tijd kunnen terugsturen, en kan iemand anders dit ook niet voor je doen, licht ons dan a.u.b. in binnen de geldige retourtermijn. Dan zijn wij vooraf op de hoogte en hebben wij hier uiteraard begrip voor. Stuur je het pakket naar ons op buiten het wettelijke retourtermijn, dan kunnen wij je retourpakket helaas niet aannemen.
Hoe kan ik mijn artikel ruilen?
Voor omruilingen in de webshop kan je gewoon langskomen. Je kan vooraf bellen of mailen, zodat wij het item vast kunnen houden, zodat het niet uitverkocht raakt.
Ik heb een defect item ontvangen, wat nu?
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het helaas wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Meld dit ons dan s.v.p. binnen 14 dagen na ontvangst van het item per e-mail met de foto’s erbij, zodat wij een passende oplossing kunnen vinden. Zo kunnen wij bijvoorbeeld de reparatiekosten vergoeden of een nieuw item opsturen.
Waarom is alles zo snel uitverkocht?
Wij zitten in wat ze noemen pronto moda. Snelle items & musthaves die elkaar in rap tempo opvolgen. Onze leveranciers werken met kleine producties en vaak zijn de door hun gebruikte stoffen snel op.
Kortom: wekelijks ontzettend veel nieuwe ‘kleinere’ collecties, superleuk en vernieuwend maar dus wel vaak op=op!
Hoe vaak hebben jullie een nieuwe collectie?
Dit is ongeveer 2 keer per week, maar dit kan wekelijks anders zijn.
Jullie kennen ons: wij zitten er bovenop en doen onze uiterste best de allerleukste nieuwste fashion items voor jullie te verkrijgen!
Komt het artikel nog binnen?
Meld je aan bij het item op de website voor de waitlist (wel eerst je maat selecteren). Mocht het item weer komen, krijgt iedereen die zich heeft aangemeld daarvan bericht.
Hoe kan het dat mijn order nog niet binnen is bij jullie?
Soms verwachten wij een zending de volgende dag. Na bevestiging hogen wij het artikel alvast op waardoor dit online wel op voorraad staat, maar dit kan helaas wel eens vertraagd worden. Wij stellen hiervan dan iedereen op de hoogte.
Wat is het verschil tussen de wishlist & waitlist?
De wishlist is het hartje bij het artikel dat je aanklikt en dan slaat het systeem dit op bij jouw account. Je kan dan altijd bij je account jouw favorieten/de hartjes terugkijken!
De waitlist is wanneer een artikel is uitverkocht, maar je graag een e-mail wilt ontvangen over de updates. Je gaat dan op onze website naar het artikel, klik je uitverkochte maat aan en laat je e-mail achter in het kader.
Wat is een pre-order?
Een pre-order is een extra optie en service voor onze klanten.
Wanneer er veel vraag is naar een artikel, krijgen wij de vraag of het weer op voorraad komt en al gereserveerd kan worden. Als dit na contact met onze leverancier kan bieden wij een “pre-order” aan. Deze hot items zijn niet direct leverbaar, maar de voorraad die komt kan je alvast bestellen. Ook hier geldt dan op=op. Bij het artikel geven wij de verwachte levertijd aan, maar dit is nooit met 100% zekerheid te zeggen. Soms zijn er omstandigheden qua stof of kleur of te lange productietijden dat het toch niet is gelukt. Dit hebben wij helaas wel eens meegemaakt. Uiteraard storten wij dan uw betaling bedrag terug.
Pre-orders blijven een reservering en een lastig proces waarin wij zo afhankelijk zijn van anderen (de productie), dat wij heel graag willen dat het lukt, maar dit niet 100% kunnen garanderen.
Het item wat ik besteld heb is nu in de sale, krijg ik de overige kosten terug?
Nee, de sale gaat in op een bepaalde datum en dit geldt niet met terugwerkende kracht.
Mag je sale items retourneren?
Je mag sale items online altijd retourneren wanneer ze niet seizoensgebonden zijn, het geen ongebruikelijke sale is of sale is vanaf 50% korting, omdat dit qua eventuele retourkosten niet haalbaar is met onze marges.
Twijfel je hierover informeer ons dan vooraf aan je bestelling.
Ik heb een klacht wat nu?
Bij klachten kun je ons het beste bellen op werkdagen tussen 10:00 – 12:00 uur of ons een e-mail sturen.
Betreft het een klacht over een verkeerd/kapot item, wil je ons dan mailen met de foto’s erbij?
Betreft het een klacht over de bezorging, moeten wij erbij vermelden dat dit een extern bedrijf is. Wij bieden de keuze aan om het pakket bij ons op te halen of dit te verzenden via DHL. Mocht het bij DHL fout gaan, gaan wij uiteraard wel onze best doen dit zo goed mogelijk op te lossen.
Telefonische bereikbaarheid
De webshop is maandag tot en met vrijdag tussen 10:00-17:30 uur bereikbaar.
Bereikbaarheid per mail
Wij beantwoorden normaal gesproken binnen 1-2 dagen jouw e-mail.
Bereikbaarheid via Instagram
Wij doen onze best binnen een paar uur tot maximaal één werkdag te reageren. Soms is het zo druk op Instagram en staat onze inbox vol leuke berichten & vragen over de collectie dat het iets langer duurt. Voor dringende vragen over orders/betalingen/terugbetalingen adviseren wij je om ons te bellen of te mailen.
Ik zie dat jullie online zijn op Instagram en filmpjes plaatsen maar waarom reageren jullie niet?
Het team wat stories en foto’s post, is niet het team dat alle mails en DM’s beantwoordt. Dat gebeurt door ons kantoor, vandaar dat ‘s-avonds tijdens het posten nog niet geantwoord wordt.
Is er 1 afdeling?
Nee wij hebben meerdere afdelingen. Dus het kan zijn dat je niet dezelfde persoon spreekt. Wij hebben een afdeling Marketing, Financien, IT en Customer Service.
Bereikbaarheid met het OV:
Onze webshop is goed bereikbaar en wij zitten vlak bij het centrum van Rotterdam. Bij ons in de straat ligt Metrostation Voorschoterlaan, op 1 minuut loopafstand. Ook stopt er een tram en bus vlakbij.
Parkeren:
Je kan bij onze webshop voor de deur parkeren om je pakket op te halen. Ook zijn er voldoende straten en zijstraten met parkeerplaatsen. Ook zit onder de Albert Heijn een grote overdekte parkeergarage.
Hoe valt one size?
One size items vallen elke keer anders, sommige one size items vallen van maat XS tot M en andere weer van maat S tot L. Let dus altijd op ons advies wat wij op Instagram vertellen tijdens onze filmpjes en wat er bij het item op de website staat vermeld.
Hoe lang zijn jullie?
Jade (xs) en Lucinde (s) zijn ongeveer 1.68 m.
Carla (m) en Kim (m) zijn beide 1.73 m.
Hoe valt jullie kleding?
Kijk hiervoor op de website, bij elk item staat een maatbeschrijving, ook als het item kleiner of groter valt. Mocht je vragen hebben bel of DM ons ;). Items korter maken kan altijd, langer maken natuurlijk niet.
Mag ik zomaar jullie foto’s en teksten gebruiken?
Nee, zowel de modelfoto’s als productfoto’s en teksten worden door ons zelf gemaakt en zijn onze eigendommen. Wij hebben hier mensen fulltime voor in dienst.
Volgens de Nederlandse wetgeving m.b.t. het auteursrecht/portretrecht is het niet toegestaan zonder toestemming en betaling werk van anderen te gebruiken. Doe je dit wel, dan overtreed je de wet en riskeer je een boete (tot €100,- per dag per foto). Advocaten hebben hier een zoeksysteem voor!
Waarom kan ik jullie niet meer zien op Instagram of Facebook?
Wij hebben een beleid voor onze social media kanalen. Wanneer je bijvoorbeeld schelt of misdraagt (ongepast gedrag) c.q. reclame maakt voor jezelf of anderen, kunnen wij je de toegang ontzeggen op onze kanalen (blokkeren). Wij willen graag een prettige, positieve en veilige omgeving creëren.
Hoelang zitten jullie al in de mode?
In augustus 2024 bestaan wij al 13 jaar!! Op naar nog vele fashion jaren!
Hebben jullie online cadeaubonnen als iemand bijvoorbeeld jarig is?
Jazeker: je kunt je vriendinnen digitaal verrassen met een giftcard, zodat ze lekker online kunnen shoppen!
Wat is jullie motto?
De allerrrrrleukste fashion items te verkrijgen die er zijn! En mooie foto’s, filmpjes en stories maken voor jullie! Ook stoppen wij veel tijd in onze grafische ontwerpen en in een mooie goedwerkende website :).
Waar kan ik de items aan zien en jullie filmpjes terugzien?
Op de website vind je onze modellen op de foto met bijna alle items aan.. Ook hebben wij op Instagram bij onze “Highlights” recente filmpjes opgeslagen :).