Veelgestelde vragen

Hoelang is jullie levertijd?

Normaal 1-2 werkdagen, maar vanwege het Corona-virus en de drukte van online bezorging door heel Nederland, kan de post er wat langer over doen. Ga uit van 4-5 werkdagen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Dit kan helaas niet meer als de order al in behandeling is genomen. Je kunt de order alleen telefonisch annuleren (mits dit nog niet is verwerkt) en dan een nieuwe bestelling plaatsen.

Is het mogelijk via de webshop aankopen te doen en deze op te halen?

Nee, deze optie is niet mogelijk. Het is alleen mogelijk om een bestelling te plaatsen via onze webshop zodat wij dit kunnen inpakken en versturen.

Als de winkel geopend is kan je de winkel bellen voor reserveringen vanuit de winkelvoorraad. Zij houden het item dan een paar uurtjes voor je apart.

De winkel staat los van de webshop. Dus heb je het telefonisch in de winkel besteld, dan staat het in de winkel.

Waarom moet ik bezorgkosten betalen?

Wanneer je een bestelling plaatst via de webshop wordt er een pakketdienst ingehuurd om te orders op te halen en te verwerken. Deze rekent hier kosten voor. Wij huren hiervoor DHL in. Het pakket gaat eerst naar een sorteercentrum in Zuid-Holland, dan naar een sorteercentrum in uw provincie, dan naar uw huisadres.

Hoelang duurt het voordat ik mijn track & trace link krijg?

Het pakket wordt ingescand in het sorteercentrum van de Post. De e-mail met de track & trace link wordt dan automatisch verstuurd zodra dit daar is verwerkt.

Hoe retourneer ik mijn pakket?

Stuur je pakket binnen de retourtermijn van 14 dagen en volg eerst de instructies op de aangeleverde pakbon:

1.Zorg ervoor dat de bestaande sticker niet meer op het pakket zit.
2. Zorg dat wij kunnen zien wie de afzender is van het pakket. Voeg jouw pakbon toe.
3. Plak een A4 met ons retour adres op het pakket. [retouradres: Lambertusstraat 60-B 3062 WJ Rotterdam]
4. Breng je retourpakket naar bijvoorbeeld een POST NL punt en reken het retourpakket af.
5. LET OP: Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden als een retourpakket niet bezorgd is bij ons of het pakket kwijt is.

Retouradres:
LOF Boutique
Lambertusstraat 60-B
3062 WJ Rotterdam

Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Als de track & trace van het retourpakket aangeeft dat het bij ons bezorgd is, kan het 14 werkdagen duren voordat dit bij ons verwerkt is. Als het retourpakket bij ons verwerkt is, wordt aankoopbedrag inclusief de verzendkosten binnen 5-7 werkdagen teruggestort op de rekening van de bank- of creditcardmaatschappij, welke is gebruikt tijdens het plaatsen van de originele bestelling. Indien je een deel van de bestelling houdt, krijg je alleen het aankoopbedrag van het (de) geretourneerde artikel(en) terug, niet de verzendkosten.

Te laat retourneren wegens Corona:

Mocht je vanwege het Corona-virus of een thuis-quarantaine het artikel niet op tijd kunnen terugsturen, en kan iemand anders dit ook niet voor je doen, licht ons dan a.u.b. in tijdens deze periode en binnen de geldige retourtermijn. Dan zijn wij vooraf op de hoogte en hebben wij hier uiteraard begrip voor.

Als jullie een gratis verzendingscode aanbieden, geldt dit dan ook retour?

Met een gratis zending, betalen wij de bezorger op de heenweg t.w.v. €7,25. Bij een eventueel retour vergoeden wij niet de terugweg. Om deze kosten te voorkomen kan je ons het beste bellen voor maatadvies, anders is het zonde.

Mag je sale items retourneren?

Je mag sale items altijd retourneren wanneer ze niet seizoensgebonden zijn, het geen ongebruikelijke sale is of het sale is vanaf 50% korting omdat dit qua eventuele retourkosten niet haalbaar is. Wij geven dit aan op de sale-pagina en/of social media wanneer sale items niet retour mogen.

Hoe kan ik mijn artikel ruilen?

Wil je een artikel liever ruilen voor een andere maat, dan is dit geen enkel probleem! Bel ons even of het artikel op voorraad is en of je het wilt ophalen bij de webshop of wilt verzenden.

Waarom is alles zo snel uitverkocht?

Wij zitten in wat ze noemen pronto moda, de ‘snelle handel’. Snelle items & musthaves die elkaar in rap tempo opvolgen met kleine producties (100-200 stuks, i.p.v. duizenden).

Kortom: wekelijks ontzettend veel nieuwe ‘kleinere’ collecties, maar dus wel vaak op=op! Maar de week erna begint dit proces weer opnieuw ;)).

Hoe vaak hebben jullie een nieuwe collectie?

Dit is ongeveer 3 keer per week, maar het is nu iets lastiger om items te verkrijgen vanwege de vele lockdowns.

Maar jullie kennen ons: wij zitten er bovenop en doen onze uiterste best de allerleukste nieuwste fashion items voor jullie te verkrijgen!

Wat is het verschil tussen de wishlist & waitlist?

De wishlist is het hartje bij het artikel dat je aanklikt en dan slaat het systeem dit op bij jouw account. Je kan dan altijd bij je account jouw favorieten/de hartjes terugkijken!

De waitlist is wanneer een artikel is uitverkocht, maar je graag een e-mail wilt ontvangen over de updates. Je gaat dan op onze website naar het artikel, klik je uitverkochte maat aan en laat je e-mail achter in het kader.

Komt het artikel nog binnen?

Meld je aan voor de waitlist. Mocht het item weer komen, of een retour terugkomt, krijgt iedereen die zich heeft aangemeld daarvan bericht.

Hoe kan het dat mijn order nog niet binnen is bij jullie?

Soms verwachten wij een vracht de volgende dag. Na bevestiging hogen wij het artikel alvast op waardoor dit online wel op voorraad staat, maar dit kan helaas wel eens vertraagd worden. Wij stellen hiervan iedereen op de hoogte. Maar houdt rekening met een levertijd van een week.

Is de voorraad van de webshop hetzelfde als de winkel?

De voorraad is gescheiden, omdat anders alles via de webshop wordt verkocht en er weinig overblijft voor onze winkel bezoekers. Vandaar dat wanneer iets online uitverkocht is, dit nog wel beschikbaar kan zijn in de winkel. De winkel kan geen items opsturen middels een tikkie. Opsturen en bestellen gaat enkel via de webshop. Je kan vooraf de winkel bellen of het item voorradig is en dan leggen zij dit 1-2 uurtjes apart voor je.

Wat is een pre-order?

Een pre-order is een extra optie en service voor onze klanten.

Wanneer er veel vraag is naar een artikel, krijgen wij vaak de vraag of het weer op voorraad komt en al gereserveerd kan worden om zeker te zijn van het item. Als dit na contact met onze leverancier kan, bieden wij een “pre-order” aan. Deze hot items zijn niet direct leverbaar, maar de voorraad die komt, kan je alvast bestellen. Ook hier geldt dan op=op. Bij het artikel geven wij de verwachte levertijd aan.

Kan ik een winkel afspraak maken om te komen shoppen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je kan alleen online bij ons shoppen.

Ik heb een vraag over mijn bestelling en ik krijg jullie via Instagram niet te pakken?

Soms staat onze Instagram vol met leuke berichten, vragen over de collectie etc. Voor vragen over geplaatste orders, betalingen en andere dringende zaken adviseren wij je om ons te bellen, of buiten werktijden te mailen. Al onze contactgegevens staan op onze website.

Ik zie dat jullie online zijn op Instagram en filmpjes plaatsen maar waarom reageren jullie niet?

Het team wat stories en foto’s post, is niet het team dat alle mails en DM’s beantwoordt. Dat gebeurt door ons kantoor, vandaar dat ‘s-avonds tijdens het posten nog niet geantwoord wordt.

Is er 1 afdeling?

Nee wij hebben meerdere afdelingen. Dus het kan zijn dat je niet dezelfde persoon spreekt. Wij hebben sowieso een winkel-team, webshop-team en shoot-team.

Bereikbaarheid met het OV:

Wij zijn goed bereikbaar en zitten vlak bij het centrum van Rotterdam, vooral dicht bij de Meent. Bij ons in de zijstraat ligt direct Metrostation Voorschoterlaan, op 1 minuut loopafstand.

Parkeren:

Bij ons zijn diverse straten en zijstraten met parkeerplaatsen. Ook zit onder de AH een grote overdekte parkeergarage, dit ligt aan het begin van onze winkelstraat.

Hoe valt one size?

One size items vallen elke keer anders, sommige one size items vallen van maat XS tot M en andere weer van maat S tot L. Let dus altijd op ons advies wat wij op Instagram en/of bij het item zetten op de website.

Hoe lang zijn jullie?

Jade en Lucinde zijn ongeveer 1.68 m.

Carla en Kim zijn beide 1.73 m.

Hoe valt jullie kleding?

Kijk hiervoor op de website, bij elk item staat een maatbeschrijving, ook als het item kleiner of groter valt. Maar mocht je vragen hebben bel of DM ons ;). Items korter maken kan altijd, langer maken natuurlijk niet.

Mag ik zomaar jullie foto’s en teksten gebruiken?

Nee, zowel de modelfoto’s als productfoto’s en teksten worden door ons zelf gemaakt en zijn onze eigendommen. Wij hebben hier mensen fulltime voor in dienst.

Volgens de Nederlandse wetgeving en het auteursrecht/portretrecht is het niet toegestaan zonder toestemming werk van anderen te gebruiken. Doe je dit wel, dan overtreed je de wet en riskeer je een boete (tot €100 per dag per foto). Advocaten hebben hier een zoeksysteem voor!

Hoelang zitten jullie al in de mode?

In augustus 2021 alweer 10 jaar!! Als de corona maatregelen het toelaten geeft ons familiebedrijf een groot feest!!

Hebben jullie online cadeaubonnen als iemand bijvoorbeeld jarig is?

Jazeker: je kunt je vriendinnen digitaal verrassen met een giftcard, zodat ze lekker online kunnen shoppen!! Deze kan je via onze webshop eenvoudig bestellen met een bedrag naar keuze.

Wat is jullie motto?

De allerrrrrleukste fashion items te verkrijgen die er zijn!! En mooie foto’s, filmpjes, stories maken voor jullie!! Ook stoppen wij veel tijd in onze grafische ontwerpen en in een mooie, goedwerkende website :).

Waar kan ik de items aan zien en jullie filmpjes terugzien?

Op de website vind je onze modellen met bijna alle items aan op de foto. Ook hebben wij op Instagram bij onze “Highlights” recente filmpjes opgeslagen :).